2018. február 27.

Egy generáció, amely kész szembeszállni az egyenlőtlenségekkel az Amerikai Egyesült Államokban


A 2017-es Országos Fiatal Gazdálkodók Tanácskozása szerint az amerikai fiatal gazdálkodók új generációja le akarja küzdeni azokat fő akadályokat, amelyek mezőgazdasági sikereik előtt tornyosulnak, ide értve a földhöz jutást, a megfizethető egészségügyi hozzájárulást és a növekvő hallgatói hitel adósságot; a siker azonban minden kormányzati szinten szándékos politikai változást igényel.  

A tanácskozást a Fiatal Gazdálkodók Országos Koalíciója (National Young Farmers Coalition (NYFC)) vezette Dr. Kathleen Merrigan-nel együtt, aki a fenntarthatóság ügyvezető igazgatója a George Washington Egyetemen és az USA Mezőgazdasági Minisztériumának korábbi miniszterhelyettese. 

"Itt az ideje, hogy hazánk segítsen a fiatal gazdálkodóknak szembeszállni az egyenlőtlenségekkel, megőrizni a gazdálkodást  mint megélhetést, és újjáéleszteni nemzetünk vidéki gazdaságát", mondta Lindsey Lusher Shute, a NYFC ügyvezető igazgatója és társalapítója. Ez a jelentés azt bizonyítja, hogy az Egyesült Államokban több ezer fiatal készen áll új gazdaságok létrehozására, de ki kell vennünk a részünket, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy sikeresek lesznek."

A 94 partnerszervezettel együtt tartott tanácskozás 3,517 jelenlegi és korábbi 40 évesnél fiatalabb törekvő amerikai gazdálkodótól nyert adatokat gyűjtött össze. A fiatal gazdálkodók által említett legfőbb kihívás a földhöz való hozzáférés, különösen mezőgazdasági jövedelmet biztosító földet találni és adni. Ez is a fő oka annak, amiért a gazdák abbahagyták a gazdálkodást, és amiért nem kezdték ezt meg a feltörekvő gazdálkodók.

Fiatal gazdálkodók és a mezőgazdasági termelők úttörő tanácskozása

„Amerika kétségbeesetten igényli a fiatalokat, hogy újra benépesítsék gazdaságainkat és mezőgazdasági földjeinket. Ez a tanácskozás rávilágít az elcsüggesztő kihívásokra, amelyekkel a fiatalok szembenéznek. Amikor a politikai döntéshozók leülnek, hogy megírják következő mezőgazdasági törvényjavaslatainkat, remélem, hogy figyelnek a tanácskozás ténymegállapításaira", mondta Dr. Merrigan. Ha nem teszünk többet azért, hogy segítsük a fiatalokat az amerikai mezőgazdaságba való bejutásban, importálni fogjuk az összes élelmiszerünket”

A NYFC beszámol arról, hogy a tanácskozáson részt vett fiatal gazdálkodók tőkét kovácsolnak a helyi élelmiszerek iránti keresletből azáltal, hogy termékeiket közvetlenül értékesítik a fogyasztóknak, és növelik a növényi és állati diverzitást. A tanácskozás a termelők egy olyan generációját is bemutatja, akik erősen elkötelezettek a környezettudatosság iránt. A jelentés szerint a jelenlegi fiatal gazdálkodók 75%-a gazdálkodását "fenntarthatónak", 63% pedig "organikusnak" írta le, bár sokan közülük nem kértek ilyen tanúsítványt.

Ezredfordulós társaikhoz hasonlóan a NYFC által felmért fiatal gazdálkodók magasan képzettek és fajilag egyre sokszínűbbek voltak, és a kihívások és a viszonylag alacsony jövedelmek ellenére a tanácskozás nagy optimizmust mutatott: a válaszadók 63%-a azt állította, hogy most is elegendő jövedelmet termel, vagy majd elegendő jövedelmet fog termelni életcéljai elérése érdekében.

„A dolgok változnak az amerikai mezőgazdaságban, és észrevételeinkkel és célkitűzéseinkkel lépést kell tartani”, mondta Dr. Merrigan. Ez a tanácskozás azt mutatja, hogy ez már nem a régi MacDonald-i történeti hírnév érvényesül. Inkább Ms. MacDonaldé, egy főiskolai diplomásé, aki nem a gazdaságban nőtt fel, és úgy véli, hogy gazdálkodási gyakorlata fenntartható vagy szerves”.

Hogyan segíthetnek a törvényhozók a fiatal gazdálkodóknak?

Figyelembe véve ezeket a megállapításokat, a NYFC felszólítja a törvényhozókat, hogy fogadják el a "Fiatal Farmer Agendát", a tanácskozás eredményein alapuló politikai reformok listáját, amely a következőket foglalja magában: kezelni a földhasználatot és a földhöz való hozzájutást; segíteni a fiatal gazdálkodókat a hallgatói adósság kezelésében; növelni a szakképzett mezőgazdasági munkaerő számát; lehetővé tenni, hogy a gazdálkodók befektessenek a mezőgazdasági tevékenységen belüli természetvédelembe; javítani a fiatal gazdálkodóknak nyújtott hiteleken, megtakarításokon és kockázatkezelési lehetőségeken; foglalkozni a gazdálkodók közötti faji egyenlőtlenséggel.

A fiatal gazdálkodóknak fogyasztásra, közösségre és üzleti támogatásra van szükségük

"Nemzetünk legújabb gazdálkodóinak és állattenyésztőinek esetében a siker biztosítása érdekében a kormányzat minden szintjén szándékos politikai változásra van szükség" - mondta Shute. „Követelés minden érdekelt fél, közösség és vállalkozás támogatása is."

A NYFC felhívja a támogatókat, hogy cselekedjenek: segítsenek a helyi élelmiszergazdaság növekedésében; segítsenek bérelni vagy eladni a mezőgazdasági területeket a fiataloknak és a kezdőknek; lehetővé tenni, hogy vállalkozásod részese legyen a megoldásnak; végül csatlakozz az NYFC-hez, hogy hangodat add a fiatal farmer-mozgalomhoz.

Forrás: National Young Farmers Coalition, 2017
Fordította: Damján Marianna, az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum