2017. november 7.

A bizalom jó - az ellenőrzés még jobb Ausztriában


A minősített Ländle Metzger („vidéki húsüzem”) nem érintett a húsbotrányban. 
A Ländle Qualitätsprodukte Marketing GmbH (LQM) a voralbergből származó agrártemékek  minősítője  és központi piaci elosztóhelye.  A termékminősítések mellett  üzemek minősítésével, tanúsításával is foglalkoznak.  Az  úgynevezett  „Ländle Metzg“ üzemekben  évente legalább kétszer ellenőrzik a hús eredetét.

Manuel Gohm, a Ländle Qualitätsprodukte Marketing GmbH  vezetője a  félrevezető szemrehányásokkal kapcsolatban az alábbiakat  mondta: ”Üdvözöljük, ha a fogyasztók felfedik a tudatosan félrevezető jelenségeket. Fontos azonban, hogy nem szabad minden húsüzemet egy dobozba hajítani. Vannak olyan húsüzemek, amelyek becsületesek - például az általunk tanúsított Ländle Metzger (Vidéki Húsüzem) tagjai. Ezek  nemcsak becsületesek, hanem termékei  általunk és belső pontokon is állandóan ellenőrzöttek. Minden áru beszerzési folyamat bizonyítható és dokumentált. A  Ländle Qualitätsprodukte  Marketing GmbH-nál,  mint minden húsüzemnél igaz a mondás: „A bizalom jó- az ellenőrzés még jobb”.

Ennek alapján az aktuális esetet nem vesszük magunkra, így minden becsületes húsüzem felé közöljük, hogy szívesen bevesszük őket a minősítő programunkba. A sertéshús szállítóink mind tanúsítottak, és rendelkeznek még szabad  kapacitással. ”A Ländle Metzg minősítő program több éve létezik. Ennek keretében a Ländle szigorúan ellenőrzi a marha-, borjú-és sertéshús eredetét. A  Ländle Qualitätsprodukte Marketing GmbH a 2020-as Ökoland Vorarlberg mezőgazdasági stratégia program megvalósítását figyelembe véve, Voralberg tartomány támogatásával  regionálisan és kifogástalanul  dolgozik” - közölte Erich Schwärzler mérnök,  a tartomány mezőgazdasági tanácsának tagja, utalva az ellenőrzött  Ländle Metzg üzemekre.

A Ländle Qualitätsprodukte Marketing GmbH  Voralberg mezőgazdasági kamarájának tagja. Josef Moosbrugger, a Mezőgazdasági Kamara elnöke a Ländle Metzg ellenőrző és minősítő program értelmét az alábbiakban  látja:” A program célja a fogyasztókat helyi, kiváló minőségű, az állatvédelemnek megfelelő tartásból származó hússal ellátni. Az egyértelmű  jelölésekkel és minősítéssel követhető és ellenőrizhető az eredet, erősítve ezzel a fogyasztók bizalmát.”

A regionális minőségi húskínálat biztosítja és javítja a termelőnél és a továbbiakban is az értékesítést. Ez a parasztok képviseletében a mezőgazdasági kamara részére nagyon fontos.

„Speciálisan a szomszédunk, Németország lett az olcsó hús exportőre. A német üzemek az állatok száma szempontjából egészen más méretűek.  A bér - és üzemi költségek  jóval  alacsonyabbak  mint Voralbergben.  A géntechnika, antibiotikumok és állattartás szabályai egészen mások, mint Ausztriában. Több versenytársunk előnyben részesíti az olcsó, külhoni árukat”- mondotta Christof  Klopfer,  a húsüzemek lauterachi képviselője. ”Mi a Ländle Metzger minőségi előírások szerint minősítjük a húsüzemeket, de egyidejűleg igyekszünk lépést tartani a versenytársakkal, és támogatni a paraszti gazdaságokat.

„A partnerszeződések aláírásával a Ländle Metzg húsüzemek kötelezőnek fogadják el a minőségi előírásokat. Az ellenőrzéseket a Ländle Qualitätsprodukte Marketing valamint a húsüzemek maguk is meghatározott pontokon  legalább évente kétszer elvégzik. Ime a Ländle Metzg üzemek és a  Ländle Qualitätsprodukte Marketing GmbH közötti szerződések kivonata:
a) A Ländle Metzg üzemekben a 100% voralbergi marha-borjú és sertés húsokat  pultoknál árusítják.
b) Kivételt képeznek a szezonális termékek, ahol  lehet eltérés (karácsonyi szeletek, halak, karaj és nyak a grillszezonban).
c) A kivételek bevezetéséről  minden esetben értesíteni kell az LQM-t.  Az eltérést a Metzg Betriebekben dokumentálni kell.
d) A kivételek árusításánál a pultnál jelölni kell a valódi eredetet.
e) Kivételeknél is (marha, borjú és sertéshúsnál) kizárólag osztrák húst szabad árusítani. Import húsokat árusítása tilos!

Forrás: Ländle, 2016. december
Fordította: Félegyházi Szilvia, az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum