2017. július 20.

AKI - A vágócsirke élősúlyos termelői ára 4 százalékkal csökkent Magyarországon, 2017. július

A Poultry International szerint Latin-Amerikában a baromfi- és tojástermelés vegyes képet mutatott 2016-ban. Egyes országokban a termelés és a fogyasztás csökkent, de az export emelkedett, míg más országokban csökkent a termelés, ugyanakkor nőtt a fogyasztás. 

A régió legnagyobb csirkehústermelőjének számító Brazília csirkehús-kibocsátása 1,8 százalékkal mérséklődött 2016-ban az egy évvel korábbihoz képest, ugyanakkor az ország csirkehúsexportja 1,9 százalékkal nőtt.

Mexikóban a csirkehústermelés 3,4 százalékkal, a tojástermelés pedig 5,3 százalékkal emelkedett a megfigyelt időszakban. Kolumbiában a csirkehús kibocsátása 3,8 százalékkal, a tojástermelés 5,6 százalékkal bővült, addig Argentínában 20 százalékkal csökkent a baromfihús-termelés.

Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió baromfihúsexportja 2,8 százalékkal 490 ezer tonnára csökkent 2017 első négy hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva. Hongkongba (+32 százalék), Ukrajnába (+47 százalék), Ghánába (+47 százalék), Kongóba (+171 százalék) és Vietnamba (+91 százalék) nőtt, míg Szaúd-Arábiába (–7 százalék), a Benini Köztársaságba (–17 százalék), a Dél-afrikai Köztársaságba (–58 százalék), a Fülöp-szigetekre (–61 százalék) és Oroszországba (–37 százalék) csökkent az uniós baromfihús-készítmények kivitele.

Az Európai Unió baromfihúsimportja 5,3 százalékkal 284 ezer tonnára csökkent 2017. január–áprilisban az előző év hasonló időszakához képest. A legnagyobb beszállítónak számító Brazíliából 6 százalékkal kevesebb baromfihús érkezett a közösségbe, csökkent továbbá a Thaiföldről (–11 százalék), a Chiléből (–26 százalék) és a Svájcból (–21 százalék) származó baromfihús mennyisége, ugyanakkor Ukrajnából 52 százalékkal, Kínából 8 százalékkal és Argentínából 22 százalékkal nőtt a behozatal. A közösség baromfihús-külkereskedelmi egyenlege pozitív volt a megfigyelt időszakban.

A KSH adatai szerint Magyarország baromfihúsimportja 34 százalékkal 17 ezer tonnára nőtt 2017. I–IV. hónapjaiban 2016 hasonló időszakához viszonyítva. A legtöbb baromfihús Lengyelországból (4 ezer tonna), Németországból (2,7 ezer tonna), Ausztriából (2,6 ezer tonna) és Hollandiából (2,3 tonna) érkezett. A vizsgált időszakban csaknem háromszor több baromfihúst importáltunk Olaszországból (538 tonna), ugyanakkor 27 százalékkal kevesebbet Romániából (11 ezer tonna). Svédországból (+69 százalék) és az Egyesült Királyságból (+253 százalék) több baromfihúst vásároltunk a megfigyelt periódusban.

Magyarország baromfihúsexportja 19 százalékkal 57 ezer tonnára csökkent 2017 első négy hónapjában 2016 hasonló időszakához viszonyítva. A legtöbb baromfihúst Romániába (12,6 ezer tonna) és Ausztriába (7,6 ezer tonna) szállítottuk a vizsgált időszakban. Jelentősen (+185 százalékkal) nőtt az export Hongkongba (2,5 ezer tonna), ide került a baromfihúsexport 4,5 százaléka. Németországba 6 ezer tonna baromfihúst szállítottunk az év első négy hónapjában. Emellett jelentős piacaink Szlovákia (4,3 ezer tonna), Franciaország (1,9 ezer tonna) és az Egyesült Királyság (2,3 ezer tonna) voltak. Magyarország baromfihús-külkereskedelmi egyenlege pozitív volt a megfigyelt időszakban.

Az Európai Bizottság adatai alapján 2017 első 26 hetében 179,13 euró/100 kilogramm volt az egész csirke uniós átlagára, nem változott számottevően az előző év azonos időszakának átlagárához viszonyítva.

Magyarországon a vágócsirke élősúlyos termelői ára (247,82 forint/kilogramm) 4,2 százalékkal volt alacsonyabb 2017 26. hetében az egy évvel korábbinál. Az egész csirke feldolgozói értékesítési ára 3,7 százalékkal, a csirkecombé pedig 4,1 százalékkal nőtt, míg a csirkemellé 1,6 százalékkal csökkent ugyanebben az összehasonlításban.

Teljes tanulmány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum