2017. február 7.

Ökológiai gazdálkodás Franciaországban

Az ökológiai gazdálkodást 1920-ban Ausztriában, Németországban, Svájcban és Angliában alakították ki. Franciaországban az 1950-es években jelent meg. Ez az időszak a mezőgazdaság megerősödésének kezdete volt, a fő motiváció és kiindulási pont az a szándék volt, hogy egyensúly legyen a természet és a biodiverzitás (biológiai sokszínűség) között. 

A technika fejlődése, a gyártók és fogyasztók érdeklődésének növekedése, a közrendi ösztönzők fejlődése voltak a sarokkövei a ökológiai gazdálkodás történetének. Az első privát szabvány előírások 1972-ben jelentek meg.

Franciaország egyike volt az előfutároknak, 1980-ban felismerve a „szintetikus vegyszerek nélküli gazdálkodás” szükségességét, majd 1981-ben jóváhagyva és harmonizálva azt a létező privát előírásokkal. 1991 az ökológiai gazdálkodás fontos éve volt a gabonákra vonatkozó európai szintű szabályozás létrehozásával. Ezt 1999-ben kiterjesztették a lábasjószág szektorra.

Ez a szabályozás harmonizál a különböző tagállamok gyakorlatával. 2013 májusában a Mezőgazdasági Miniszter elindította a „Bio törekvések 2017” programot. A program bejelentett célja: új lendületet adni a fejlődésnek és a szektor struktúrálásának, megduplázva a felületeket és nagyban.

A biogazdálkodás egy termelési módszer, amely egyesíti a legjobb környezetvédelmi gyakorlatokat a biodiverzitás, a természeti források megőrzése, és az állatjólét magas szintjének biztosítása területén.

Mindenütt az iparban a művelők elkötelezték magukat a szigorú előírásoknak megfelelő olyan eljárási és biológiai átalakítási mód irányában, amely az ökoszisztémára és az állatokra vonatkozóan hangsúlyozza a nem-mérgező környezetbarát módszereket.

Ez egyben olyan eljárásmód, amely kizárja a GMO-k alkalmazását, és amely korlátozza a vetőmagvak alkalmazását. E helyett a mezőgazdasági rendszer inkább a helyi szinten szervezett természetes és megújuló források alkalmazására koncentrál, és szigorúan korlátozza a szintetikus vegyszerek alkalmazását.

Végül, a biogazdálkodás érdekelt abban, hogy megerősítse a társadalomhoz fűződő kapcsolatait: munkahelyteremtés, a vezetés részesedése a tervezésben, megelőzésben, valamint a helyi szakemberek reklámozásában. . .

Összefoglalva, az ÖG (ökológiai gazdálkodás) a következő irányelveket foglalja magában:
  • a mezőgazdaság fenntartható kezelése
  • minőségi élelmiszer- és mezőgazdasági termékek
  • ökológiai szemléletű mezőgazdasági innovációk mezőgazdasági-ökológiai megközelítésű forrása
Néhány adat Franciaországban
  • Csaknem 16 500 biogazdaság (a gazdaságok 3,14%-a)
  • 677 513 ha (a hasznos francia mezőgazdasági felület  2,46% -a)
  • 6 000 biotermékek előállításra jogosult művelő 
  • Több mint 25 000 biogazdálkodó  (termelők, feldolgozók, nagykereskedők és importőrök)
Bioélelmiszer piac Franciaországban:
  • Az elmúlt 10 év alatt több mint 10%-os növekedés évente
  • 20008 és 2009 között a fogyasztók vásárlása 19% -kal nőtt 
Az Európai Unión belül:
  • Az összes gazdálkodói felület 4,3%-án van biogazdálkodás
  • A mezőgazdasági birtokok 2,9%-án van biogazdálkodás
Jogszabályi dokumentumok

Európai szabályozás

Az EC 834/2007 számú, 2007. június 28-i rendelet a biológiai termelésről és a biológiai címkézéséről;

az EC 889/2008 számú, 2008. szeptember 5-i rendelet, amely az EC 834/2007 számú, a biológiai termelésre és a biológiai termékek címkézéséről szóló szabályozásra vonatkozó, a biológiai termelést, címkézést és ellenőrzést érintő részletes végrehajtási utasítást tartalmazó rendelet;

Az EC 889/2008 számú, 2008.szeptember 5-i bizottsági rendelet, amely a CE 834/2008 számú, a biológiai termelésre, címkézésre és ellenőrzésre vonatkozó rendelet részletes végrehajtási utasításait tartalmazza;

Az EC 1235/2008 számú, 2008. december 8-i rendelet, amely az EC 834/2007 számú, a biológiai termékek harmadik országból történő importálási rendszerének francia dokumentálására vonatkozó rendelet részletes végrehajtási utasításait tartalmazza;

Francia dokumentumok

A gyártási rendelkezések ökológiai termékekre és eljárásokra vonatkozó európai szintű összehangolására várva a franciaországi leírásokat egységesítettük: ezek a tenyésztett állatok tenyésztésének módjait érintik, továbbá a CE 834/2007 számú és CE 889/2008 számú bizottsági rendelet előírásait egészítik ki.

Műszaki adatok: "biológiai termeléssel előállított nyersanyagokból készült állateledelek háziállatok számára"

 Vendéglátó ipari, kereskedelmi jellegű műszaki adatok.

Útmutatók
  • Inputok útmutatója (francia)
  • A szabályok végrehajtásának útmutatója (francia)
  • Címkézési útmutató az organikus gazdálkodás logójának használatára vonatkozóan (kompozíció, méret, színek és a logó helye) (francia)
A márkajelzés használatának szabályai 

A biogazdálkodás (AB) kollektív márkajelzést a hatályos Szellemi tulajdonjogok Kódexének rendelkezései szabályozzák. Az alkalmazás az INAO és a Mezőgazdasági Minisztérium, az agrár-élelmiszeripari termékek és az erdészet által meghatározott szabályozás ellenőrzése alatt áll.
  • A márkajelzés használatának szabályai (francia)
  • Tájékoztató feljegyzések, amelyek pontosítják a márkajelzés igazolási célokra való használatát 
Forrás: www.inao.gouv.fr

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum