2017. január 12.

Közvetlen értékesítés: Az olaszországi Baugiano Oázis Farm és az ifjúsági Fehér Bár

Az élelmiszer ellátási láncban a rövid értékesítési csatornák a magasabb profit következtében emelhetik az előállítók jövedelmét, a gazdálkodók nagyobb autonómiáját hozhatják létre, és elősegíthetik a vevőlojalitást, azáltal, hogy a termékeket egy, a gyártók és a fogyasztók között megosztott helyhez kapcsolja.

Olaszország a konyhája minőségéről és sokféleségéről ismert ország. A tradicionális élelmiszerek és családi receptek a népi kultúra lényeges részei. Ezeknek az élelmiszer értékeknek a megőrzése sok olasz embernek (és más európai embereknek is) fontos és napjainkban a „fast food” kínálat előretörése ellenében megszületett a „slow food” (a környék mezőgazdasági hagyományaira épülő étkezés) koncepciója. A slow food mozgalom Olaszországból kiindulva szétáramlott a földön és az élelmiszergyártók és fogyasztók széles köréből vonz érdeklődőket.

Elképzelések - mint amilyen a slow food - kitalálása bizonyítja Olaszország saját élelmiszer ágazatához való elkötelezettségének erejét és az ország Nemzeti Vidékhálózata (NRN) kapcsolatba került más NRN-ekkel egy közös ERND projektben, amely az élelmiszerellátási láncot magában foglaló vidéki üzleteken alapul. Ez a tevékenység egy NRN tematikus kezdeményezés része, feltárva a „rövid ellátási láncok” által elérhető vidékfejlesztési előnyöket.

Például, csökkentve az egy nyersanyaggyártó és a végfelhasználó közötti ellátási láncban részt vevő üzleti tevékenységek számát, növelhető a végső árból nyerhető haszon. A kevesebb kapcsolat szintén költségmegtakarítást eredményezhet a vevőknél is és mindenki könnyebben kiderítheti, hogy a nyersanyag honnan származik.

Az ENRD közös projekt részeként az olaszországi Nemzeti Vidékhálózat (NRN) készített egy tanulmányt, hogy egy alap információt adjon a nemzeti élelmiszer ágazatban tevékenykedő rövid ellátási láncokról. A találmányból megtudjuk, hogy ezek a láncok hogyan működnek, milyen kihívásokkal néznek szembe és milyen típusú támogatásokra van szükségük ahhoz, hogy hatékonyan üzemelhessenek.

Az EAFRD segély eszköztárában lévő pénzügyi megoldások tartalmaznak opciókat a rövid ellátási láncok előmozdítására az EU élelmiszer ágazatában. A legrövidebb ellátási láncok az eredeti előállítótól a végső felhasználóig terjedő közvetlen eladások és egy olaszországi EAFRD projekt példa némi érdekes bepillantást kínál abba, hogy a gazdaságok hogyan tudnak új technológiákat fejleszteni élelmiszertermékeik közvetlen eladására.

Baugiano Oázis Farm

Stefania Corrocher és Luca Benicchi a tulajdonosai a Baugiano Oázis Farmnak, amely egy biogazdaság és agrár-turisztikai centrum. Gazdaságuk oktatócsomagokat nyújt diákoknak és társadalmi gazdálkodási szolgáltatásokat is működtet egy rokkant embereket foglalkoztató közösségi foglalkoztatási program keretén belül. Szociális szempontból befogadó módon működve a Baugiano Oázis Farm ösztönzi a mezőgazdaság és vevőtábora közötti erősebb kapcsolatot. Az eredmények segítséget nyújtanak abban, hogy mindkét partner jobban felismerje szükségleteinek és érdekeinek körét.

A fentiek értelmében a gazdaság kifejlesztett egy sokágú rendszert, amely különféle mezőgazdasági ágazatokat foglal magában és most az EAFRD segélyt használták egy tejgazdasági vállalkozás létrehozására. Az EAFRD-tól kapott 18 000 euró segített a gazdaságnak, hogy tejfeldolgozó berendezést, és a tejgazdasági egység energiájának biztosítására napelemeket vásároljon. Luca Benicchi így értékeli az EU segélyt: „A Vidékfejlesztési Programból nyújtott pénz igen fontos, mert saját erőnkből nem tudtuk volna előteremteni a teljes költséget és a segély lehetővé tette, hogy elindítsuk új tejgazdasági vállalkozásunkat”.

A tejgazdaság termékeit a gazdaság közvetlen értékesítési csatornáin keresztül adják el, amelyek egy diákok által működtetett outlet kiskereskedést foglalnak magukban. Ezt a „Fehér Bár”-t 20, 11-16 éves gyerek kezeli. A fiatal élelmiszerkereskedők a közeli helyekről és az ország más részeiről jött diákok, akik a gazdaságban élnek és ott tanulnak. Stefania Corrocher így ismerteti a koncepciót: „Be akarjuk vonni a fiatal generációt az élelmiszergyártásba és emellett biztosítjuk nekik a gyakorlatot is egy vidéki vállalkozói projekt valódi életében. Ezt a Coldiretti-vel, a helyi gazdálkodói szervezeteink irodájával való partnerség keretében tesszük”.

Az innovatív rövid ellátási lánc módszer alapján létrejött közvetlen értékesítések száma növekszik és a gyerekek havonta több mint 2000 darabot adnak el a cég ‘Campagna Amica’ (vidékbarát) joghurtjából a helyi iskolai büféknek.

A Fehér Bár termékeket a helyi falusi üzletekben a fogyasztóknak közvetlenül is értékesítik. A farm biotermékei, mint amilyen az oliva olaj, kenyér, burgonyák, méz, valamint gesztenyeliszt szintén kaphatók a Fehér Bár üzletében.

A rövid ellátási lánc az előállítók és fogyasztók között kölcsönös előnyöket teremthet

A jövő fejlesztései


Időt és találékonyságot latba vetve a Baugiano Oázis Farm új utakon érintkezésbe került egy fogyasztóbázissal és megmutatta, hogy ez a módszer sikereket eredményezhet. Kézzelfogható bizonyíték erre az oktatási hatósággal kötött joghurt szerződésük és a gyerekek családjától kapott támogatás másik indikátora a projekt vonzerejének.

A tejipari marketingbe való diverzifikációjuk eredményeitől ösztönözve, amelyeket az EAFRD támogatott, a gazdaságnak további fejlesztésekkel kapcsolatos új tervei vannak, amelyek kiszélesítik a gazdaság közvetlen értékesíti potenciálját.

„A következő néhány hónapban nyitni akarunk egy új Fehér Bárt Firenze központjában. A Bár egy könyvesboltban lesz és egy új embercsoportot akar bevonzani bio élelmiszer üzletünk vonzáskörébe”.

A Baugiano Oázis Farmról további on-line információt kaphatunk a www.baugiano.it oldalon és a gyerekek Fehér Bárja saját weboldalukon - www.latteriadeiragazzi.it – érhető el.

„Be akartuk kapcsolni a fiatalabb generációt az élelmiszergyártásba, emellett biztosítjuk, hogy tapasztalatot szerezzenek egy valódi vidéki vállalkozói projektben”

Stefania Coorcher, Baugiano Oázis Farm


Forrás: Európai Vidékfejlesztési Hálózat (ENRD)
Fordította: Damján Marianna, az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum