2016. november 8.

Megnyílt Ausztria legnagyobb internetes élelmiszerboltja

A várt időpontnál korábban nyitotta meg a Spar-cégcsoport osztrák Interspar online élelmiszerboltját. Kereken 20 000 termékcikkel, ezenfelül csemegeáruval bizonyul Ausztria legnagyobb online élelmiszerüzletének, ahol a gyakorlatban is elérhető minden egyes termékcikk.

Az online élelmiszerbolt ügye körüli első nagy felhajtást a Spar-konszern tudatosan kivárta. Annak ellenére tett így, hogy a cégcsoport IT-tanácsadóinak egész gárdája állította, hogy ezt már öt évvel ezelőtt el kellett volna kezdeni. “A gyermekbetegségeket és egyéb veszteségeket meghagytuk másoknak”, indokolja a döntést Gerhard Drexel, a Spar Ausztria ügyvezető igazgatója. A kereskedelmi vállalat számára ez arról szólt, hogy a magas veszteségeket elkerüljék és önálló megoldásokat dolgozzanak ki.

Sokáig nyitva maradt az online bolt megnyitásának kérdése, habár a Spar már 16 évvel ezelőtt is úttörő munkát végzett a hazai eCommerce területén, mégpedig a weinwelt.at oldalon keresztüli internetes borértékesítéssel. Időközben a Weinwelt nyereségessé és Európa egyik legnagyobb borértékesítőjévé vált. Az online élelmiszerbolt idei megnyitásáról szóló döntés csak néhány hónappal ezelőtt született meg. Annak tudatában, hogy a teljeskörű előkészületek ellenére sem garantált a siker, összességében mégis egy tanulási projektről van szó.

Több keresőszó egyidejűleg megadható

A sajtókonferenciával egyidőben, 2016. szeptember 20-án olyan mértékben bővült az interspar.at online termékeinek köre, hogy Ausztria legszélesebb élelmiszerválasztékának bizonyul. Kereken 20 000 termékcikk áll azonnali rendelkezésre, ezenfelül zöldség és gyümölcs (nem csak előrecsomagoltan, hanem kimérten is, mint például 7 darab paradicsom) és csemegeáruk (mint például a vevő által kívánt tömegű hús, kívánság szerint felaprítva).

“Amikor a vevők esetleg a kanapén ülve vagy éppen útközben rendelnek, képzett munkatársaink elvégzik a bevásárlást, majd a vásárlók otthonához szállítják az árut”, magyarázza Markus Kaser (Interspar Ausztria ügyvezető) a mindennapok online élelmiszerboltjának működését.

A rendelés gyorsan és egyszerűen zajlik, mégpedig a számítógéptől az okostelefonig bármely eszközön keresztül. Az élelmiszerek címszavak megadásával kikereshetők (egyszerre akár több is, például egy egész bevásárlólista vagy egy recepthez szükséges összetevők), és előre meghatározott étkezési szokások alapján (mint bio, vegetáriánus vagy laktózmentes) behatárolhatók.

“Csemegeáru, hús, zöldség vagy gyümölcs esetén egyszerűen megadható az áru kívánt tömege. A bevásárlás egész ideje alatt látható a bevásárló kosár egész tartalma és a teljes fizetendő összeg - a könnyebb áttekinthetőség és módosíthatóság érdekében. Természetesen rendelkezik az online bolt olyan funkciókkal is, mint a Bevásárlólisták, Kedvencek, és e funkciók a legszigorúbb biztonsági előírásoknak is megfelelnek”, állítja Kaser.

Összesen három hűtési zóna

A Bécs és környéki rendelések legelőször a Bécsi Donauzentrumban levő két Interspar hipermarketből és a SCS (Shopping City Süd) bevásárlóközpontból kerülnek kiszállításra. Már az összegyűjtés során hűtőládákba kerülnek a hűtött és fagyasztott áruk, valamint a szállításra használt ládák és teherautók légtere is hűtött. Ezen szállítmányozó autókat logisztikus-szakértők fejlesztették ki, amelyek hűtött és hűtés nélkül tárolt termékek számára egymástól leválasztott, különböző hőmérsékletű belső légterekkel bírnak. Amennyiben a rendelés 12:00 óra előtt kerül feladásra, az áru még aznap kiszállításra kerül.

A kiszállítási költség egy minimális - 25 euró - értékű rendelés esetén 4,9 euró; míg egy 100 eurós rendelésnél a kiszállítás ingyenes. A fizetés lehetséges hitelkártyával, PayPal, azonnali átutalás vagy számlás fizetés útján, esetleg a áru átvétele során a ház vagy lakás ajtajában bankkártyával vagy hitelkártyával.

A kezdetekhez két tartalék szállítódoboz is készenlétben áll a Donauzentrum és az SCS bevásárlóközpontoknál. Az ajtók a mobiltelefon QR-kódjával vagy egy adott számjegykód begépelése után nyílnak. A szállítóládákat a munkatársak hétfőtől szombatig töltik fel áruval, tehát vasárnap nem, habár Drexel semmilyen jogi különbséget nem lát az Interspar-szállítóládák és a cigaretta-autómaták között.

2017-től minden osztrák tartományban

Csak az informatikai fejlesztésekbe fektetett be a Spar az általa megadott adatok szerint kétszámjegyű milliós, euróban értett összeget. Az olyan további kiadások, mint a két Interspar-hipermarket Donauzentrumban és az SCS-ben történő átalakításához tartozó költségek ebben még benne sincsenek. És mindez annak ellenére is ennyi, hogy az online üzlet pillanatnyi részesedése a többi kereskedelmi lánc esetén még 1 százalék alatt van.

“Viszont mi szeretnénk felkészülten tekinteni a jövőbe”, mondja Drexel, aki azt is el tudja képzelni, hogy az élelmiszer-kereskedelem online-forgalma tíz év múlva 2-4 százalékban áll majd. Annyi azonban biztos, hogy 2017-től egész Ausztriában, a tartományok minden jelentős városközpontjától végez a Spar kiszállítást, és még ugyanebben az évben tervezi internetes kínálatának Ljubljana és Budapest piacaira való kiterjesztését is.

A Spar csupán az ausztriai kibővítésnél számol 2017-ig 100 új munkahellyel, amelyeket tekintve a bevásárlást végző személyzet a partnercég Quehenberger bérezési listáján szerepel.

Forrás: Handelszeitung, 2016. szeptember
Fordította: Balogh Györgyi, az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum