2016. november 18.

AKI - Az Európai Unióban a sertések átvételi átlagára 16 százalékkal emelkedett, 2016. október

Az Amerikai Egyesült Államok agrárminisztériumának (USDA) elemzése szerint az USA sertéshústermelése 1,6 százalékkal emelkedhet 2016-ban a 2015. évihez képest. A szakértők a kínálat bővülése miatt a hízósertés termelői árának 6-7 százalékos csökkenésére számítanak a vizsgált összehasonlításban. 

A belső fogyasztás nem változik számottevően, ugyanakkor 4 százalékkal több sertéshúst értékesíthetnek a nemzetközi piacon az egy évvel korábbinál. Az Egyesült Államok élősertésimportja 1 százalékkal emelkedhet, sertéshús-behozatala pedig 3 százalékkal bővülhet a jelzett időszakban.

Az USDA adatai szerint az USA sertéshústermelése 1 százalékkal nőtt 2016 első nyolc hónapjában a 2015. január–augusztusihoz képest. A sertéshúsexport 1 százalékkal emelkedett ugyanekkor. A legnagyobb célpiacra, Mexikóba 5 százalékkal, Japánba 9 százalékkal mérséklődött a kivitel, míg Kínába 125 százalékkal, Hongkongba pedig 72 százalékkal több sertéshúst szállítottak. A sertéshúsimport 1 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban. A sertés ára az egy évvel korábbival megegyező, 1,46 dollár (USD)/kilogramm hasított súly volt 2016 augusztusában.

Brazíliában a sertés ára 24 százalékkal volt magasabb 2016 augusztusában (6,31 brazil reál/kilogramm hasított súly), mint az előző év azonos hónapjában. A brazíliai sertés- és baromfitenyésztők szövetségének (ABPA) tájékoztatása szerint a dél-amerikai ország sertéshúsexportja (friss sertéshús és feldolgozott termékek) elérte a 479 ezer tonnát 2016. január–augusztus között, 40 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. Brazília a legnagyobb célpiacára, Oroszországba 159 ezer tonna sertéshúst szállított az első nyolc hónapban, ami 4 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Hongkongba 111 ezer tonna (+54 százalék), Kínába 63 ezer tonna brazíliai sertéshús érkezett ugyanekkor.

Európai Unió

Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió 37 százalékkal több sertéshúst (2,4 millió tonna) értékesített a nemzetközi piacon 2016 első hét hónapjában, mint egy évvel korábban. Az export csaknem kétharmada Kínába, Japánba és Hongkongba irányult. Kínába az egy évvel korábbinál 106 százalékkal, Japánba 13 százalékkal, Hongkongba pedig 45 százalékkal több uniós sertéshús került. A közösség sertéshúsimportja (18,4 ezer tonna) 10 százalékkal csökkent a vizsgált időszakban, a behozatal kétharmada Svájcból származott.

Az Európai Unióban az „E” kereskedelmi osztályba tartozó sertés vágóhídi belépési ára 1,64 euró/kilogramm hasított hideg súly volt 2016 augusztusában, 14 százalékkal nőtt egy év alatt.

A lipcsei árutőzsdén a sertés októberi határidőre szóló jegyzése emelkedett, míg a novemberi és a decemberi stagnált 2016 40. hetének végén az egy héttel korábbihoz viszonyítva.

Az uniós sertéspiac szempontjából meghatározó vállalatok és vágóhidak csökkentették a sertések átvételi árát 2016 40. hetében az előző hetihez viszonyítva. A sertésárak átlagosan 16 százalékkal voltak magasabbak az előző év azonos hetének átlagárához képest.

A németországi szerződéses ár és a Tönnies felvásárlási ára 1,66 euró/kilogramm hasított súly volt a megfigyelt héten. A West Fleisch 1,64, a Vion 1,62, a Danish Crown és a Tican 1,42 euró/kilogramm hasított súly áron vásárolta a sertéseket a 40. héten. A németországi vágóhidak 41. heti árai csaknem 4 százalékkal mérséklődtek az előző hetihez viszonyítva.

Magyarország

A hazai termelésű vágósertés termelői ára áfa és szállítási költség nélkül 517 forint/kilogramm hasított súly volt 2016 szeptemberében, 13 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi átlagárhoz képest. Az AKI PÁIR adatai szerint a darabolt sertéshús (karaj, tarja, comb) feldolgozói értékesítési ára 7 százalékkal volt magasabb 2016 szeptemberében, mint 2015 azonos hónapjában.

Teljes tanulmány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum