2016. november 16.

AKI - Az Európai Unió a világ negyedik legnagyobb baromfihús-előállító országa, 2016. október

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) októberi előrevetítése szerint a globális hústermelés csak kismértékben bővülhet az idén a 2015. évihez képest. A hústermelés várhatóan növekszik az Amerikai Egyesült Államokban, az Európai Unióban, Brazíliában, Indiában, Mexikóban, Kanadában és Oroszországban. Másutt azonban csökkenhet, különösen Kínában, valamint Ausztráliában.

A FAO szerint a világ baromfihús-termelése 115,8 millió tonna körül alakulhat 2016-ban, ami 1 százalékkal haladná meg a tavalyi mennyiséget. A globális baromfihús-kibocsátás 59,5 százalékát a fejlődő országok adják. A fejlett országok előreláthatóan 2,2 százalékkal növelik a kibocsátást a 2015. évi volumenhez képest.

A legnagyobb baromfihús-előállító országok továbbra is az Egyesült Államok (21,7 millió tonna), Kína (18 millió tonna), Brazília (14,2 millió tonna) és az Európai Unió (14 millió tonna) maradnak. Az USA, Brazília és az EU mellett nő a kibocsátás Mexikóban (3,1 ezer tonna), Indiában (2,8 ezer tonna) és Argentínában (1,8 ezer tonna) is.

A globális húskereskedelem 36 százalékét a baromfihús teszi ki. A nemzetközi piacon értékesített baromfihús mennyisége 12,55 millió tonna körül várható az idén, ami 3,2 százalékos növekedést jelent az elmúlt évihez képest. A baromfihús iránti megnövekedett nemzetközi kereslet legnagyobb nyertese Brazília, mivel az előrejelzések szerint a kereskedelem 6,5 százalékkal bővülhet, és elérheti a rekord 4,6 millió tonnát az idén.

Az Egyesült Államok kivitele 3 százalékkal, 3,6 millió tonnára emelkedhet 2016-ban. A növekedés az oroszországi importtilalom folytatódása és a magas patogenitású madárinfluenza ellenére valósul meg. Az Európai Unióban, Thaiföldön és Ukrajnában a baromfihúsexport növekedése várható, ugyanakkor Törökországban, Argentínában és Kínában a kivitel csökkenésére lehet számítani.

Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió baromfihúsexportja 9,3 százalékkal, 1 millió tonnára emelkedett 2016 első nyolc hónapjában az előző esztendő azonos időszakához viszonyítva. Az unió fő célpiacainak számító Dél-afrikai Köztársaságban (+34 százalék), Ukrajnában (+34 százalék), Hongkongban (+42 százalék), a Fülöp-szigeteken (+38 százalék) és Ghánában (+7 százalék) nőtt a kereslet az uniós baromfihús-készítmények iránt, míg a Benini Köztársaságba (–21 százalék) és Szaúd-Arábiába (–12 százalék) csökkent a kiszállítás volumene.

Ezzel egyidőben a közösség baromfihúsimportja 6,3 százalékkal, 616 ezer tonnára emelkedett. A legnagyobb mennyiséget szállító Brazíliából 4,4 százalékkal, Thaiföldről pedig 6,4 százalékkal több áru érkezett a közösségbe. A két ország együttesen az unió baromfihúsimportjának 88 százalékát adta. Nőtt továbbá a Chiléből (+72 százalék) és az Ukrajnából (+20 százalék) származó baromfihús mennyisége, ugyanakkor Kínából 6 százalékkal, Argentínából 27 százalékkal és Svájcból csaknem 9 százalékkal csökkent a behozatal. A közösség baromfihús-külkereskedelmi egyenlege pozitív volt a megfigyelt időszakban.

Az Európai Bizottság adatai szerint 2016 első 41 hetében 179 euró/100 kilogramm volt az egész csirke uniós átlagára, ami 5,5 százalékkal alacsonyabb, mint az előző év azonos időszakának átlagára.

Magyarországon a vágócsirke élősúlyos termelői ára (256 forint/kilogramm) 2 százalékkal volt alacsonyabb 2016 1–41. hetében az előző év azonos időszakának átlagárához képest. Az egész csirke feldolgozói értékesítési ára 5 százalékkal, a csirkecombé csaknem 14 százalékkal, a csirkemellé pedig 3 százalékkal csökkent ugyanebben az összehasonlításban.

Teljes tanulmány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum