2016. október 18.

Boldog Születésnapot QSFP: A Frischeparadies-Minőségjegy Tizedik Évfordulóját Ünnepli

Jobb, mégjobb, QSFP: Kizárólag a csemegeáru-kereskedelem legjobb termékei büszkélkednek ezen osztályzattal. Azon termékeket tünteti ki a Frischeparadies “Qualité supérieure sélectionnée pour” minősítéssel, amelyek főleg kisgazdaságokból származnak, és előállítási útjuk a gyártóig maradéktalanul nyomon követhető, mint például a skót Glen Douglas-lazac vagy a Marensin kukoricás csirkéje. Tehát most nem csak a QSFP ünnepelheti születésnapját, hanem a tízéves kompromisszummentes minőség is.

“Amíg egy gyártmány QSFP-termékké minősül, hosszú utat jár be”, állítja Christian Horaczek, a Frischeparadies Kft. ügyvezetője. “A címkét tíz évvel ezelőtt annak érdekében vezettük be, hogy vásárlóink kedvében járva még nagyobb átláthatóságot és termékbiztonságot nyújtsunk.”

Ebben mérvadó szempontnak számít a regionális származás, a szigorúan ellenőrzött eljárás - maradéktalanul dokumentált gyártó- és szállítói adatokkal alátámasztva, a környezetkímélő feldolgozás és a központi szerepet játszó ökológiai fenntarthatóság elvének követése. “Gyakran éppen a kisüzemeknél és családi gazdaságoknál találjuk azt a minőséget, amit keresünk. Az előállítóknál ugyanis személyesen győződünk meg a körülményekről, és ha azok előírásainknak megfelelnek, felvesszük a terméket a QSFP-ranglistára”, közli Horaczek.

Fenntartható terméksokféleség

Jelenleg nyolc QSFP-minőségjeggyel ellátott terméket vezet a Frischeparadies német és osztrák fióküzleteiben és online boltjában.

A kitüntetett család legfiatalabb tagja a Tiroli Szopósborjú, amelyet kizárólag istállós tartásban és tiszta legelőtejjel táplálva, paraszti kisgazdaságokban tenyésztenek. Így garantálja vásárlóinak a Frischeparadies a 100 százalékos regionalitást és nyomonkövethetőséget.

A lista tagjai továbbá a cádizi Dorade Royale aranydurbincs és tengeri sügér, amely állatok természetközeli, modern és külterjes, tengervízzel feltöltött akvakultúrákban nőnek fel.
Az eifeli ősbárány egy robusztus, 3000 éves, Eifelből származó juhfajta. Ezek az állatok egész évben a szabadban, műtrágyamentes legelőkön mozoghatnak, ezen körülmény pedig a húsnak lágy ízt és finom szerkezetet kölcsönöz.

Az Atlanti-óceán mentén fekvő skót tavakban nő a Glen Douglas-i lazac. Ez a tengeráramlat a lazacnak szilárd, zsírszegény húst, illetve a hosszú érési idő és a természetközeli etetési mód különösen magas minőséget biztosít.

A francia Landes tartomány fenyveseiben él a Marensin-kukoricacsirke, bekerítetlen, hordozható csirkeólban. Ők az ún. Marensinek. Ezek a tyúkok egész nap szabadon mászkálnak, kapirgálnak, és esténként ösztöneiknek engedve maguk találnak védelmet házikóikban. Gyomnövényeket, fűveket, rovarokat és kiválasztott takarmánykeveréket fogyasztanak, amely a szabad kijárás mellett egy kiemelkedő húsminőséget garantál.

Az olyan tengeri halak karaja és filéje, mint a közönséges tőkehal, vörös álsügér, foltos tőkehal, sarkvidéki szemling és pásztás farkashal Izlandról származik. Az izlandi tenger tiszta és táplálékgazdag élővilága tökéletes lelőhely a horgászat számára, amely a halászati kvóták és területek szigorú ellenőrzését is megköveteli. Ezúton történik a tengeri ökoszisztéma halászati erőforrásainak fenntartható kiaknázása a halállomány állandó szinten tartása mellett.

A kézműves családi gazdaságok, amelyek a Frischeparadiest Mecklengurg-Elő-Pomerániából származó hallal látják el, a tengerfenék illetve a kagyló- és növényállomány védelme érdekében halászhálót vagy varsát használnak. A partközeli, sekély vizek a halak számára ideális életkörülményeket és szaporodáshoz szükséges feltételeket kínálnak.

A QSFP-lista végső termékcsoportjába tartoznak továbbá a bretagne-i, Atlanti-óceán partjai mellől származó hal-, rák- és kagylófélék. A regisztrált bretoni halászok a Frischeparadies előírásai szerint kizárólag a kézzel feldolgozott lehető legfrissebb, aznapi fogásból vesznek.

Bevásárlás a Frischeparadiesnál mesterszakácsok módjára: A Németországban és Ausztriában összesen kilenc ízlésesen kialakított piac mindegyikében több mint 12 000 finomságot találnak az igényes vendéglősök és magánvásárlók. A Frischeparadies tehát a fenntartható és ökologikus eljárással előállított, a gyártóig maradéktalanul nyomon követhető élelmiszert tünteti ki QSFP-címkéjével (Qualité supérieure sélectionnée pour Frischeparadies).

A Frischeparadies gyökerei 1874-ig vezethetők vissza, és a régi hagyományokat követve még ma is a friss hal számít a cég alapvető kompetenciájának. A Berlinben, Hamburgban, Hürth bei Kölnben, Frankfurtban, Stuttgartban és Münchenben levő telephelyek bisztróval is rendelkeznek, valamint további piacok is megtalálhatók Essenben és Innsbruckban. A www.frischeparadies-shop.de internetes bolton keresztül történik az elosztás Németország-szerte.

Forrás: Gourmet Connection, 2016. szeptember
Fordította: Balogh Györgyi, az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum