2016. május 24.

A 10. születésnapját ünnepli a “Vissza az eredetihez” márka

Több dimenziós sikere a “Vissza az eredetihez” bio márkának: biológiai, fenntartható és regionális. Minden termék Ausztriából származik, illetve átlátható és visszakövethető a Hofer internetes oldalon.

“A kezdet kemény volt”- mesélte Günther Helm, a Hofer KG vezérigazgatója, aki a “Vissza az eredetihez” márka megalkotója. Kezdetben a márka csakis a fenntarthatóság jegyében, a Bio jelzéssel és Területiséggel járult hozzá lépésről lépésre éveken át a termékcsoport fejlődése. Ez a több dimenziós márka a Heumilch-hel indult, de a kenyérre, a gyümölcsre és  a zöldségre, illetve a  tojásra is kiterjedt.

Ma “Vissza az eredetihez” összefog 400 terméket, amiből 150-t a standard választék közé már felvettek. Egykor ez csak 11 termék volt.  A lényegesként a regionalitás, az átláthatóság és az állatvédelem játszik főszerepet az összes értékteremtési láncban. Ez a bio Hofer módra, és így megy tovább.

Előlovasai a fenntartható bio lehetőségekben Ausztriában

A környezet, a természet, a régiók és állatok védelmének egyenes vonala, ami messze az EU-Bio rendelkezéseken átmennek és túlmennek, így ezáltal  ennek magának kiszabva “Vizsgáld felül!”- standardokat, amivel fenntartható történelmet írnak. Nyolc alapérték alapján - régiók, környezetvédelem, géntechnológia mentesség, állatvédelem, “jól bánni az állatokkal”, élelmiszer-minőség, átláthatóság, mind a korrektség a termelőkkel és fogyasztókkal szemben -  ezzel egy új korszak kezdődik az osztrák bio gazdálkodásban.

A fogyasztóknak 2015 óta  ezt állatvédelem piktogrammal  szemléltetik, ami az összes állati élelmiszeren a  “Vissza az eredetihez”-től megtalálható. “ “Vissza az eredetihez” sikere önmagáért beszél. Mert tíz év óta  a környezetvédelem, a kevesebb szén-dioxid, a tiszta víz,  a virágzó földek, az állati jólét, és egy fair együttműködés a termelők , a fogyasztók, és a birtokosok között” -  megmagyarázta Günther Helm. A számítás a kezdetektől  a  “Vissza az eredetihez” termékein keresztül már 110.000 tonna  szén-dioxid és 75 millió m³  vizet spórolt meg.

A szénatej - egy “Vissza az eredetihez”  sikertörténet

A tejnek  évente 40 millió kg az éves fogyasztása a bio szektorban egy különleges jelentőséggel bír. Az osztrák agrárpiac szerint ez a legkedveltebb hazai bio termék. “ Éppen a szénatej jelentette Ausztriában mindig a legnagyobb termelői vészt. A lemondás a csúcsteljesítményű takarmányról és a fáradságos szénatermékek  nyitják meg a mezőgazdaság  széleskörűvé. “ - mondta  Werner Lamper, a márka alapítója és kigondolója a fenntartható mezőgazdaság területén.

Magas minőséget számlál Hofer a hazai mezőgazdaságban a ráadás óta - körülbelül 50% - és ezáltal nyújt egy állandó  fogyást 2020-ig  lényeges hozzájárulást a szénatej fennmaradásához Ausztriában.  “Az eredeti termelőknek hála a pótlék ismét perspektívát ad, az ő fenntartható, vezethető gazdálkodása a következő generációnak továbbadható”- indokolta a Heumilch termelők növelésének bio-pionierja 5%-kal 1400-ra  az elmúlt két évben.

Mit hoz a jövő?

“A jövőben is a  “Vissza az eredetihez”  áll a fenntartható fair együttműködés mellett a termelőkkel a középpontban. Mi magunkat továbbra is a fenntarthatóság témájában akarjuk jobbá tenni és az előlovas szerepünket kiépíteni. Az erdőtelepítés a mi előforrásunk,  mint a földek karbantartását és a mezőgazdaság a következő generációknak a mi központosított, kiemelt kívánságunk”, biztosította Günther Helm.

Azonkívül az ügyfelek kívánsága az átlátható információk után az élelmiszerek előállítását növelni. A vevők arra tudnak mindig  hagyatkozni, hogy Hofer bioja folyamatosan szolgáltatni tud.

“A legjobb árakat nyújtani a mi alapvető filozófiánkhoz tartozik, ami minden termékre érvényes” - erősítette meg Günther Helm. “ A “Vissza az eredetihez” termékpalettáját még ki kell építeni. A cél a bio területen is azonos,  mint a többi “one stop shopping” Hofer rendszerét nyújtani. Ezenfelül természetesen a minőséget a termékeinknél tovább növelni, ahol csak lehetséges."

Forrás: Handelszeitung, 2016. április
Fordította: Kutasi Andrea, az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum