2016. április 19.

A digitalizáció új standardokat hoz az élelmiszeriparba Németországban

Milyen hatást gyakorol a digitalizáció az élelmiszeriparra? Hogy sikerülhet talpon maradni a nemzetközi piacon az „ipar 4.0 verziója” idején? A fogyasztóknak milyen elvárásai vannak az élelmiszerekkel kapcsolatban és milyen nagy az információéhségük? Mostanság ezek a kérdések mozgatják az élelmiszeripart. Válaszokat a Pwc „A földtől a tányérig. A negyedik ipari forradalom elkezdődött” című állásfoglalásában kaphatunk.

A cél az „intelligens gyártás” megvalósítása – a német cégek már a negyedik ipari forradalom felé tartanak. Az elkövetkezendő öt évben évi 40 milliárd eurót szeretnének a digitalizáció állította akadályok leküzdésére beruházni. A digitális forradalom az élelmiszeripart is elérte. Az ágazat a mintegy 172 milliárd eurónyi éves forgalmával Németország harmadik legnagyobb iparága, amelyen azonban hatalmas a globális verseny nyomása és csak folyamatos fejlődéssel tudja pozícióját megtartani. Innovatív modellekkel párosítva a digitalizáció, a vásárlókhoz igazított termékkínálat és az értékteremtési láncba való integrálódás lehetőséget kínál a cégeknek a versenyképesség megőrzésére.

……………………………………………

„A digitalizáció alapjaiban változtatja meg az élelmiszeripart és új standardokat hoz magával. A német cégek csak így maradhatnak versenyképesek nemzetközi szinten.” – Gerd Bovensiepen, a PwC Kereskedelmi és Fogyasztási Cikkek csoportjának vezetője

……………………………………………

A mai fogyasztók elvárják a termékminőség átláthatóságát

A fogyasztók maguk is elősegítik a változást. A modern fogyasztók a közösségi médiákon keresztül, piactereken és összehasonlító oldalakon is tájékozódnak a termékekről. A termékminőség átláthatóságát követelik meg és elsősorban a minőség- és védjegyekhez fordulnak. Mivel ezeket gyakorlatilag standarként is tekinthetjük, megkülönböztető jegyként is alkalmazhatóak az élelmiszerek esetében. „A következő lépés a hiánytalan információátadás lenne a teljes termékútról a tenyésztéstől és/vagy termesztéstől a feldolgozáson át a hűtőlánc szállítás során történő betartásáig ” – mondta Gerd Bovensiepen, a PwC Kereskedelmi és Fogyasztási Cikkek csoportjának vezetője.

„Egy digitális termékútlevél kiváló megkülönbözető jelölésként szolgálhatna egy-egy termék vagy márka számára.” Ez megfelelne a „Quality Eaters - minőségi evők” elvárásainak is, akik különösen nagy hangsúlyt helyeznek a fenntartható módon előállított és magas színvonalú élelmiszerek beszerzésére és ennek megfelelően készek akár 16%-kal többet is fizetni értük -derül ki a tanulmányból.

Manapság a fogyasztók jól informáltak szeretnek lenni, amihez gyakran használják az okostelefonjukat vagy tabletüket. Az élet számos területén a különböző applikációk nyújtotta információk már megszokottnak és elvártnak tekinthetőek. Az ehhez hasonló szolgáltatások hozzájárulhatnak egy adott termék megkülönböztethetőségéhez a konkurens termékek között, azonban ezt a lehetőséget még nem aknázták ki az élelmiszer ágazatban. Sok területen pedig teljesen hiányoznak még az intelligens applikációk, amelyekkel közvetlenül elérhetnék a felhasználókat.

……………………………………………

„A mai fogyasztók megkövetelik a fenntarthatóságot, a Fair Play-t és a társadalmi felelősségvállalást. Azok a cégek, amelyek nem veszik figyelembe ezeket az elvárásokat, elveszíthetik vásárlóikat.” - Hendrik Fink a PwC kereskedelmi és fogyasztási cikkek fenntarthatósági szakértője
……………………………………………

Az ellátási lánc átalakítása elengedhetetlen

Hogy a digitális átállás mennyire lesz sikeres, függ a cég méretétől és olyan tényezőktől, mint az üzleti modell, piaci jelenlét, fogyasztók elérése, illetve a szervezeti, kulturális és IT struktúra. A fogyasztói elvárások teljesítéséhez általában szükséges a teljes ellátási lánc átalakítása, amely magába foglalja az ellátási lánc partnereit (horizontális integráció) és a cég belső folyamatait is (vertikális integráció). A cégek több mint 80 százaléka úgy tervezi, hogy az értéktemetési lánc integrációját a következő öt évben befejezik.

Forrás: PwC
Fordította: Gáll Nikoletta, az Élelmiszerklub Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kulcsszavak

1% (2) 2005 (20) 2006 (21) 2007 (62) 2008 (104) 2009 (71) 2010 (7) 2011 (161) 2012 (1002) 2013 (403) 2014 (309) 2015 (306) 2016 (261) 2017 (142) 2018 (35) adalékanyag (3) áfa (3) áfonya (3) agrárium (196) Agrármonitor (6) akciós újság (16) AKI (811) Aldi (9) alkohol (10) állat (50) állateledel (4) alma (60) Amazon (3) Amerika (75) AMI (41) ár (41) árak (24) árbevétel (28) Argentina (3) árpa (15) ásványvíz (15) AT REL (32) Auchan (2) Ausztrália (4) Ausztria (135) bab (32) bárány (41) baromfi (135) bébiétel (1) befőzőszer (1) BellResearch (1) bimbóskel (1) bio (37) birsalma (4) BMI (1) bodza (3) bogyósok (4) Bonduelle (1) bor (129) borjú (18) borsó (18) Borsodi (1) brokkoli (10) BSI (59) Bulgária (1) Bunge (3) burgonya (60) búza (100) büfé (1) CBA (1) cékla (26) cereália (1) Chile (2) cikória (1) címke (8) Ciprus (1) Coca-Cola (1) convenience (1) Coop (1) cukkini (3) cukor (41) cukorka (3) cukorrépa (7) Csehország (5) cseresznye (26) csirke (80) csokoládé (8) csomagolás (10) Dánia (1) Danone (1) decilisek (1) Dél-Afrika (4) Destatis (6) dezodor (1) diétás (1) digitális (3) dió (38) direkt marketing (1) diszkont (1) divat (1) dohányzás (1) Dreher (1) Drogerie Markt (1) e-szám (1) EAFRD (9) édesítőszer (2) édesség (14) Édességgyártók Szövetsége (3) éel (1) EFKO (1) ÉFOSZ (1) egres (8) eladáshely (1) élelmiszer (285) élelmiszer-biztonság (16) élelmiszeripar (17) Élelmiszerklub Alapítvány (60) előadás (1) előírás (16) energiaital (5) eper (28) Erasmus+ (28) értékesítés (2) ételízesítő (2) Étkezési szokások (1) étolaj (5) EU (15) EUFIC (14) Európai Unió (215) fagylalt (4) Fanta Trendriport (3) Fehér Könyv (1) fehérrépa (1) feldolgozás (1) felmérés (2) felvásárlási ár (741) Female Farmers (19) fenntartható fejlődés (2) fenntarthatóság (4) férfiak (1) fesztiválok (1) fiatalok (44) foglalkozás (1) fogyasztás (52) fogyasztói ár (36) fogyókúra (2) fokhagyma (42) Franciaország (11) Fresfel (1) Frischeparadies (1) friss (11) friss húskészítmények (5) Frutura (1) funkcionális élelmiszer (2) fűszerek (5) fűszerpaprika (5) gabona (60) galamb (5) gasztronómia (5) gesztenye (13) gesztenyekrém (1) GKI (2) gomba (30) Google (1) görögdinnye (23) Görögország (2) grafikon (1) Greenpeace (1) Gutes vom Bauernhof (1) GVH (3) gyártók (3) gyerekek (5) gyorsfagyasztott (3) gyümölcs (78) gyümölcslé (12) HACCP (1) hal (7) háztartási vegyiáru (1) háztartások (8) Heineken (1) helyi (1) Heumilch (1) hipermarket (2) Hofer (4) Hogyan készítsük (1) Hollandia (3) honlap (1) Horvátország (2) hungarikum (1) Hungary-Meat (2) Hungrana (3) hús (13) húskészítmények (5) húsvét (6) IAASTD (1) ICG (1) idősek (1) import (2) innivaló (2) interjú (1) Internet (10) Interspar (3) intervenció (1) Ipsos (1) irányelv (13) iskola (1) ital (2) jeges tea (1) jégkrém (11) joghurt (5) jövedelem (3) juh (47) K+F Konzervkutató (1) kacsa (61) kajszibarack (19) kakaó (1) kakas (21) kampány (1) káposzta (49) karácsony (5) karalábé (34) karfiol (43) Kärnten (2) kávé (7) kecske (18) kefír (1) keksz (5) kelbimbó (13) kelkáposzta (20) keményítő (1) kenyér (11) képzés (13) kereskedelem (70) kereskedelmi márka (10) kereskedő (1) kereső szavak (1) kertészet (11) készétel (1) ketchup (1) kézműves (6) kiadások (4) Kidcomm (1) kínai kel (13) kiskereskedelmi cenzus (2) Kiskereskedelmi Index (47) kistermelő (160) kommunikáció (2) konzerv (1) Kopint-Tárki (7) kozmetikum (1) köles (2) környezetbarát (3) körte (46) közétkezés (1) közterület (1) KSH (1368) kukorica (106) KutatóCentrum (1) külkereskedelem (22) Label Rouge (1) láncok (13) Ländle (2) lángos (1) Lekkerland (1) lekvár (4) lencse (15) Lengyelország (4) leves (1) LGV (1) liba (61) Lidl (7) liszt (4) (1) logisztika (1) Macedónia (1) magyar (20) mák (21) malac (8) málna (15) malomipari termék (2) Málta (1) mandula (15) margarin (5) marhahús (77) márka (70) márkahűség (2) marketing (78) Mars (2) Masmi (1) MÁSZ (1) MÉ Magyar Élelmiszerkönyv (38) MÉBiH (14) média (2) MÉDOSZ (1) meggy (26) méh (5) Merkur (3) Metro (1) méz (48) mezőgazdaság (9) mikulás (1) mobil telefon (1) Mogyi (1) mogyoró (13) Müller (1) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (6) Nagybani Piac (5) nápolyi (1) napraforgó (18) naspolya (1) nektarin (6) Németország (84) nemzetközi (5) Nestlé (2) Nielsen (61) nők (25) nrc (2) nyomonkövethetőség (3) nyugdíjasok (2) nyúl (29) OÉTI (3) október (4) olaj (3) olajos növény (4) Olaszország (7) online (3) Oroszország (12) öko (17) ökológia (1) ökotermékek (3) Örményország (1) őstermelő (4) őszibarack (26) padlizsán (12) palacsinta (1) paleo (1) pálinka (1) pályázat (33) Pápai Hús (1) paprika (51) paradicsom (57) paraj (1) parasztgazdaság (29) pazarlás (3) pékség (1) péksütemény (10) pénzügy (12) Penny Market (4) petrezselyem (25) pezsgő (4) piac (9) piackutatás (5) Pick (3) piskóta (2) Piszkei Öko (1) plakát (2) Planet Retail (1) póréhagyma (16) Portugália (3) POS (1) PR (1) praliné (1) PricewaterhouseCoopers (2) Progresszív magazin (12) pulyka (64) puszdeli (1) PWC (8) rágcsálnivaló (1) Reál (1) reggeli csemegék (2) regionális (11) reklám (4) rendezvény (8) repce (4) Research International Hoffmann (1) retek (26) Rewe (3) ribizli (7) Riceland (1) ringló (3) rizs (5) Románia (10) Rondo (1) rozs (12) rövid ellátási lánc (33) sajt (26) saláta (28) sárgabarack (20) sárgaborsó (10) sárgadinnye (18) sárgarépa (45) sertés (89) sertéshús (71) SGS (11) ShopperTrends (3) Sikertermék (1) Slow Food (2) Small Food Business (47) (2) sóska (20) sör (20) Spanyolország (9) Spar (5) spárga (23) spárgatök (16) spenót (27) Steiermark (4) Stilton (1) Sutterlüty (1) sűrített tej (1) sütőipari termék (2) sütőtök (1) Svájc (2) Svédország (1) szabadalom (1) szabadidő (1) szaloncukor (1) szamóca (18) száraz tészta (2) szarvasmarha (53) szeder (5) szénatej (2) Szerbia (2) Szilasfood (2) szilva (21) Szinapszis (1) színezék (1) Szlovákia (16) Szlovénia (1) szója (13) Szonda Ipsos (14) szőlő (20) találkozó (18) tanulmány (15) tápérték (1) táplálkozás (18) Tárki (1) tartósított élelmiszer (1) tea (3) technológia (1) tej (142) tejföl (3) tejpor (5) tejtermék (26) termelői piaci ár (294) Tesco (3) testápoló (1) testsúly (1) tészta (2) Tirol (8) tisztítószer (1) TNS (12) tojás (102) Tolnatej (1) torma (20) tökmagolaj (1) tönkölybúza (6) Törökország (5) tréning (7) túró (2) tyúk (56) uborka (43) Ukrajna (3) Unilever (2) üdítőital (8) üzletek (14) üzletválasztás (5) vaj (7) vállalkozás (81) válság (7) vásárlás (51) Vásárlóerő Index (1) védjegy (6) vega (1) vegán (2) vendéglátás (2) VHT (1) videó (34) világ (499) Visegrádi (1) víz (2) vonalkód (1) Voralberg (7) vörös káposzta (19) vöröshagyma (59) WHO (1) Wien (5) zab (3) zeller (34) zene (1) Zimbo (1) zöldbab (14) zöldborsó (20) zöldhagyma (19) zöldség (85) Zöldségek Zöldfüzete (19) zsír (4) zsiradék (1)

Tudástár Archívum